תחזוקת נכונה של מערכת הביוב

מערכת שורש  ה כסליו, תשפ  12/3/2019

תחזוקה נכונה של מערכת הביוב חשובה מאוד לבית שלכם. איך עושים את זה נכון?
.......................

תחזוקת נכונה של מערכת הביוב
כאשר הביוב נסתם בבניין, הרי שהוא מונע ניהול שגרת החיים התקינה. סתימה במערכת הביוב מתגלה ומתבטאת עד מהרה בריחות לא נעימים או עלייה של מים עכורים לכיורים. סימנים אלה המעידים על סתימה בצנרת הביוב, פוגעים באיכות החיים ומחייבים טיפול בידי אנשי מקצוע המתמחים בפתיחת סתימות.

גורמים לסתימת מערכת הביוב
סתימה בביוב עלולה להיגרם מסיבות שונות:
• השלכת פסולת אל תוך האסלה או הכיור אשר סותמת את צינורות הניקוז דוגמת נייר טואלט או מוצרי היגיינה. שפיכת שמן או חומרים שומניים אחרים לכיור עלולה ליצור שכבת שומן עבה על גבי הצינורות ולהוביל לסתימה.
• אבנית המצויה במים מצטברת על דפנות הצינורות ומצרה את מעבר המים. מומלץ להתקין מכשירים מסנני אבנית אשר מסייעים במניעת סתימות מסוג זה.
• גורמים חיצוניים הפוגעים בשלמות צנרת הביוב דוגמת שורשים של עצים החודרים אל הביוב ויוצרים חורים, שאריות של מזון או חומרים כימיים המתנקזים אל המערכת מהכבישים.

הכשרה מקצועית וציוד ייעודי למענה יעיל ומהיר
במקרים של סתימה פשוטה, הרי שניתן לפתור אותה בצורה ידנית בידי איש מקצוע, אולם כאשר מדובר על סתימה מורכבת וקשה, הרי שנחוץ להיעזר בשירותי ביובית. פעולת שאיבת ביוב ופתיחת סתימות מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי הכשרה מתאימה. בחינת הסתימה ואיתור מקורה מתאפשר בעזרת עין מקצועית ובהתאם ניתן מענה בין אם באופן ידני ובין אם בעזרת שירותי ביובית. הביובית היא משאית ייעודית עליה מותקן מיכל לנשיאת מי שופכין, צינור מים בלחץ גבוה וכן מצלמה בעלת סיב אופטי לאיתור התקלה במהירות במערכת הביוב. צינור המים מחובר למיכל השאיבה והוא נועד לפורר ולפתוח את הסתימה. לצד פתיחת סתימות, הביובית משמשת לתחזוקת מערכת הביוב ומניעה של סתימות עתידיות.

יתרונות ושימושי שירותי ביובית
שירותי ביובית משמשים למגוון צרכים, הביובית המשוכללת כוללת יכולת לשאיבת חומרי פסולת שונים בהם שאיבת בורות ספיגה, שומן ודלק וזאת בצורה יעילה ובטיחותית. מיכל הקיבול על גבי הביובית עמיד בפני חומרים דליקים והחומרים השונים וכן מי השופכין מועברים למקום הטמנה מורשה על פי החוק. שימוש נפוץ של שירותי ביובית הינו שאיבה של בורות רקב או ספיגה. בורות אה קולטים מי שופכין המשמשים את התעשייה. אל בורות הרקב מוזרמת פסולת של מפעלים וכאשר אלה מתמלאים יש לשאוב את תכולתם על מנת למנוע הצפות וסכנות תברואתיות לעובדים ולשוהים במקום. שאיבת בורות ספיגה הינה חיונית לשמירה על איכות הסביבה ואיכות חיינו. בורות ספיגה קיימים עד היום בבתים ישנים ובאזורים מרוחקים, אולם כאשר הם מתמלאים הם עלולים לגרום לזיהום הקרקע והמים. על פי החוק כיום אין לבנות בורות ספיגה בבנייה חדשה והטיפול בבורות ספיגה קיימים מתבצע בעזרת שירותי ביובית ובאישור המשרד להגנת הסביבה.